söndag, januari 10, 2010

januari börjar året...

... och jag längtar till när maj och april har blom i håret.
Det är så mörkt när pendeln åker över bron vid Riddarfjärden. Då har jag ofta just vaknat efter min lilla tupplur - och tittar ut för att se var jag är. Och det kan man nästan inte se...

I morgon börjar skolan. Eleverna är tillbaks och det lär gå i hundra km.
Det är rätt ok.
Men ärligt talat är jag inte så taggad som jag brukar.
Jag brukar ha huvudet fullt av uppslag och en massa planering i pipe-line. Men jag tror faktiskt att det här fungerar minst lika bra. Jag har hela tiden mitt nya valspråk i huvudet:
"Work - like you don't need the money.
Love - like you've never been hurt.
Dance - like nobody is watching you."

Idag har vi haft haft kalas för lillali. Trevligt att träffa alla och prata, fika och umgås. Men saknade Danne, Therése och lilla Juno. Danne magsjuk och stackars T. fick kniv i benet och limma ihop jacket på akuten.

I morgon opererad Berit igen. Jag håller tummarna. Hälsar på henne på onsdag innan jag ska på dyslexikonsultation med familjen B.

Mannen är och mekar bil. Nytt däck ska på och termostaten bytas. Det var djupa suckar innan han kom iväg. Förstår honom.

I kväll är det "Damernas detektivbyrå". En skön avslutning på helgen. På med nattpajtan och borsta tänderna så att det bara är att hoppa i säng efteråt.

Det var en liten blogg med spridd info. Men så är det.

Inga kommentarer: