onsdag, januari 20, 2010

onsdag

kommer inte på något fyndigt att döpa texten till.
Jag som varit på ett seminarium i kväll, med en av författarna till den prisbelönta boken "skriv om och om igen".
Ganska värdelös föreläsning men en urbra bok.
Kommer att använda den mycket under våren med mina kids på skolan.
God smörgås fick man.
Mörkt bröd med salladsblad, två rejäla skivor brie-ost, en klick confiture och en liten hög med alfaalfagroddar. Till detta ett ekologiskt te som var det godaste jag druckit på länge. Frågade en rar flicka med svart och rosarandigt hår i teaterbaren om vad det var för te och fick veta att det fanns att köpa på söder. Så imorgon eller allra senast fredag kommer det att inhandlas och bryggas ö najs kapp åvv tii.

Missade älsklings-M. Hon hade hunnit gå innan jag kom hem. Ska ringa henne imorgon och höra hur det gick med telefonsamtalet till n-köping. Det är i n t e lätt att vara mamma till vuxna barn.

Juno kan krypa! Rapport från fejan, men vill ju det lajv snarast. Hoppas kunna träffa lilla familjen P. i helgen. Håller tummarna att lilla Juno blivit piggare och slipper den elaka hostan och kan komma hem till farmor och leka med alla leksaker som hon köpt på loppis (och tvättat och spritat så jag blev lite på kanelen...)

Nu är det dags att hoppa i bingen, sova, gå upp och tvätta håret, mata hundar, rasta hundar, åka p-tåg till arbetet, arbeta hela dagen, tråkig konferens em, hem, middag, nejjvy och sova... sånt är livet för en medelålders skolfröken anno 2010. Vad är egentligen nytt solen...?

Inga kommentarer: