torsdag, januari 21, 2010

yoga - en smidighetsträning?

I n t e när jag yogar... stel som en pinne och värkbruten redan i n n a n passet började.
Kunde iaf andas lugnt och fint.
Kunde göra avslappningen.
Kunde känna att det inte riktigt var min tekopp.
Jag får leta vidare.
Vill så gärna hitta något som går att göra med mina skruttiga leder.
Simning - aptråkigt.
Dans - apkul men alldeles för stor påfrestning på trochanteriten.
Yoga - nä.
Vad ska jag mera pröva?
Förslag mottages tacksamt.
Nu ska det sovas säng.
Imorgon är en annan dag - undrar om jag kommer ur sängen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Powerplate (vibrationsplatta), kanske kan fungerar. Jag klarar av det trots mina ömma/stela leder lite överallt i kroppen! Och en del av värken blir faktiskt mindre.

Ge inte upp, det finns något för dig också, bara att leta vidare och pröva på olika saker//kram lillasyster

Fru Decibel sa...

En tung rockring kanske? http://www.aktivvardag.se/shop/?artnr=12309
Jag har köpt en. Lite svårt att få plats bara.